Veelgestelde vragen
Algemene vragen
-
Wat is het verschil tussen een droog- en schoonloopmat?
De functie van een schoonloopmat is om het vuil onder de schoenen op te vangen. Het vuil blijft achter in de mat waardoor de binnenruimte schoon blijft.
De functie van een droogloopmat is om de vocht op te vangen, zodat de binnenruimte droog blijft.
Bij Mat & Mat combineren wij deze twee functies. Onze matten zijn droog- en schoonloopmat ineen. -
Komen jullie langs om de afmeting van mijn mat op te nemen?
Helaas kunnen wij dat niet doen. Wij hebben klanten in heel Nederland en het is voor ons onmogelijk bij klanten langs te gaan om de mat op te meten. Wel denken we graag met je mee. Als je een foto van de entree stuurt, dan kunnen we je adviseren hoe je de afmeting van jouw mat het beste kunt bepalen. Het aan ons doorgegeven afmetingen bij de bestelling, blijven de verantwoordelijkheid van de klant.
-
Komen jullie de mat leggen?
Helaas kunnen wij niet komen om de mat te leggen. Het snijden van de mat is overigens heel makkelijk. Met een scherp stanleymes, kun je jouw mat in de gewenste afmeting bijsnijden. Doe dit vooral beetje bij beetje, zodat je kunt bijsturen als je iets teveel hebt gesneden. -
Kun je de deurmat ook buiten leggen?
Onze deurmatten zijn alleen geschikt voor binnen. Buiten leggen kan ook mits er een overkapping is waardoor er geen regen op de mat kan komen.
Bestelling & Verzending
-
Wat is de levertijd
Na ontvangst van de betaling en na akkoord op het ontwerp, wordt jouw mat bij de productie ingepland. Binnen 10 werkdagen ontvang jij jouw mat op het gewenste adres. -
Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen?
Twee dagen nadat je het ontwerp hebt geaccordeerd, kun je het ontwerp nog wijzigen. Na de twee dagen is het ontwerp definitief en kan er geen wijzigingen meer worden doorgegeven.
-
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Na akkoord op het ontwerp kun je je bestelling helaas niet meer annuleren.
-
Versturen jullie ook naar het buitenland?
Jazeker! Mocht je iemand een deurmat cadeau willen doen? Wij versturen – zonder extra verzendkosten – naar alle landen binnen de Europese Unie en Groot-Brittannië (denk aan: Engeland, Schotland, Noord-Ierland etc.) -
Kan ik mijn bestelling volgen?
Helaas is dat niet mogelijk. Als je twee weken na akkoord op ontwerp je mat nog niet hebt ontvangen, neem dan alsjeblieft contact met ons op. Wij vragen dan bij onze leverancier de verzendgegevens op.
Retourneren
-
Kan ik mijn bestelling terugsturen?
Alle matten met logo vallen onder maatwerk en worden na bestelling ontworpen en gemaakt. Het is daarom niet mogelijk om jouw deurmat met logo terug te sturen. -
Wat als ik de verkeerde afmeting en kleur heb doorgegeven?
Wij denken graag met je mee bij het bepalen van de afmeting en geven advies; ook over de kleuren. De afmeting en de kleuren die uiteindelijk door de klant zijn gegeven, is de verantwoordelijkheid van de klant.
Materialen & reiniging
-
Wat is het materiaal van de deurmatten?
Het is een getufte mat met gensneden pool vervaardigd van 100% polyamide met 6,0 hoge twist garens. En 700 gram garens per m². De achterkant van de mat is van duurzame vinyl backing gemaakt en is antislip. De dikte van de mat is 7 mm.
-
Hoe houd ik mijn mat schoon?
De functie van een deurmat is om vocht en vuil op te nemen. Het is daarom normaal dat de mat vies wordt.
Om de levensduur van te verlengen, adviseren wij om de mat dagelijks te stofzuigen.
En mocht je een keer de mat diep willen reinigen, dan kan dat met zeep en water of met een hogedrukreiniger. Je kunt de mat beter NIET in de wasmachine wassen, omdat door de goede kwaliteit en veel garens, de mat heel zwaar kan worden als er veel water op komt. En dat is niet goed voor de wasmachine.
Hoe kan ik bij jullie bestellen?
-
Via de website
Dit heeft onze voorkeur.
Op de site kun je makkelijk een van de vijf standaardafmetingen kiezen of een deurmat op maat bestellen. Je kunt er je bedrijfslogo uploaden en direct afrekenen. Binnen drie werkdagen krijg je een ontwerp van ons. Heb je wijzigingen dan passen we het ontwerp aan. Pas als je akkoord bent, plannen we het in bij productie en heb je je mat binnen 10 dagen binnen. -
Via WhatsApp
Stuur ons een appbericht en geef jouw wensen aan ons door (afmeting en kleur). Wij zullen je laten weten wat het bedrag van jouw gepersonaliseerde deurmat is. Ben je akkoord met de prijs, dan kun je jouw bedrijfslogo naar ons mailen, zodat we een ontwerp voor je kunnen maken. -
Via de mail
Stuur ons een mail met jouw wensen (afmeting, kleur, deurmat met of zonder rand). Vervolgens geven wij de prijs door. Na akkoord krijg je binnen drie werkdagen een ontwerp van ons. Wij kunnen dit aanpassen indien gewenst.
Tips & Feedback
-
Kosten van jouw deurmat zijn aftrekbaar
Bedrijven kunnen de totale kosten van de deurmat bij de belastingdienst aftrekken. Vergeet dus niet de factuur bij de hand te hebben, wanneer je de belastingaangifte omzet doet of laat doen door je accountant. -
Heb jij een tip voor ons hoe we onze bekendheid of dienstverlening kunnen verbeteren?
Wij staan altijd open voor tips en feedback van onze klanten. Heb je een idee hoe we onze dienstverlening kunnen verbeteren? Of mis je belangrijke informatie op de site? Laat het ons alsjeblieft weten via hallo@matenmat.nl. Dank je wel alvast!